Välkommen till min nya blogg!

Hej!

Jag heter Petra Johansson och är socionom. Sedan slutet av 90-talet har jag huvudsakligen arbetat inom kriminalvården, men även gästspelat på socialförvaltning och behandlingshem.  Mitt nuvarande arbete innebär huvudsakligen att jag har motiverande samtal med personer som använder droger, dopar sig eller har problem med alkohol. Jag är bl.a. utbildad och certifierad i samtalsmetoden Motiverande Samtal (MI). Jag har under åren främst haft enskilda samtal med personer med olika former av destruktivt beteende i form av t.ex. missbruk och kriminalitet, men arbetar även med grupper och håller föreläsningar.

För att läsa mer om kriminalvårdens verksamhet, besök kriminalvårdens hemsida www.kvv.se

Här delar jag med mig lite av mina tankar, erfarenheter och reflektioner som jag samlar på mig under livets gång. Mycket handlar om mer eller mindre destruktivt beteende och hur man kan förändra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0